Friday, September 24, 2010

I'm thinking again

Income CHECK
Home CHECK
Time CHECK

Well, sort of: I'm "temping", the flat still needs some work and obviously one can never get enough time. But I'll give it a try again. And back to norwegian:

Med vikar-arbeid og en leilighet som bare trenger litt oppussing er jeg klar til å takle master-oppgaven igjen. I dag leser jeg på nytt Stanley Fish' bok Is there a Text in this Class? Jeg tenker å ta den og leser-respons-teorien som utgangspunkt for dette nye forsøket og konsentrere meg om tekstbegrepet og om hvordan elever "leser."

Jeg konsentrerer meg fortsatt om 1. og 2. klasse engelsk, men forlater metaforteori, rhizomanalyse og sammenligning av ørten læreverk.

I stedet skal jeg (bare?) se på hvordan eleven skaper kunnskap med hjelp i læreverk, klasseromsundervisning og andre pedagogiske tekster.

Høres enkelt ut? Jeg er sikker på at jeg klarer å rote det til nok til å lage en dramatisk blog-føljetong. Håper bare at den får en avslutning som ligner mer på Propps eventyr enn på Lost.

No comments: