Working with the connection between body and language, body language in the common sense is just a small part of it. But today I want to experiment with an argument that body language might very well be considered the basis of second language teaching, through a term I came across a few days ago (and have still to define properly): Total Physical Response (TPR) refers amongst other things to teaching children to respond physically to classroom commands such as "please sit down" and "turn to page 5." The idea is to make them use their passive understanding and passive vocabulary in communication, without demanding verbal responses.
I assume this also relates to theories that the listening skill is prior to the talking skill, and to the suspicion that group action is less scary to pupils than to stand up and demonstrate your knowledge solo.
TPR is on my library list for Monday.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
anemone
Hei Jorunn, er på jobb og bruker bloggkommentar istf vanlig mail. Jeg podcaster Verd og vite på P2, og hørte på sendingen fra 31.10. i dag. Den ligger på nett. Ett av innslagene var en geolog, Merete Frøyland, førsteamanuensis ved naturfagsenteret ved Uio. Hun snakket om en Howard Gardiner, psykolog. Har skrevet om læringsstiler, bl annet om kropp. Multiple intelligence heter den ene av bøkene. Dette kjenner du sikekrt til, jeg ville bare tipse for sikkerhets skyld.
*tenker*
Jovisst! Han var en av de første som snakket om kroppslig intelligens. Jeg kommer sikkert til å bruke ham når jeg begynner å skrive teori-kapittelet mitt i slutten av måneden. Takk for tipset!
Post a Comment